SELAMAT TINGGAL BB_P

Hari ini merupakan hari bersejarah buat aku dengan BB_P.BB_P atau dikenali dengan BB Pekan.Masa bela adalah lebih kurang 3 tahun..2 kali bertukar tangan..dari beli rm10 kemuadian dijual dan dibeli kembali.Bersama aku dari awal tahun 2009..dah bunuh 3.Memang tidak dinafikan merupakan seekor BB yang rajin bunyi di rumah dan di laman.Serba sedikit permainanya seekor BB yang rajin berdeguk..ada nguku anggar..serta rajin nguku.Hari ini merukan hari terakhir bersama BB_P dan ia akan bebas.Walaupun hati berat namun ini terpaksa dilakukan atas sebab tertentu..semoga akan dapat pengganti BB_P selepas ini.

gambar BB_P sebelum dilepaskan.....




6 comments:

azmi bin abdullah said...

ada boh tanda ke kat kaki dia, mana tau satu hari nanti mikat dapat dia balik.

xreal006 said...

ada tanda mie..aku potong je tali ulat..1 cm dari kaki.

Anonymous said...

Salam,
Berat kes nih..BB dah nak dilepaskan. Semoga dengan melepaskan BB tu akan meredakan keadaan disebaliknya. ----> BL(Merbok Forum)

xreal006 said...

thanks bl..pk punya pk itulah jalan terbaik untuknya.

PWSTM BLOG/LONGKEDAH said...

salam

awat hang lepas kie ?
sayang burung segak tu.tapi apakan daya dh lepas x pa la.sebenarnya mengikut kpetua org tua2 kalau burung tarik kaki kita kena tukaq tli kaki belah lain.dan menurut kata prg tua2 juga tarik kaki merupakan perangkap kpd bh.dan tarik tali kaki jugak kerana kita kurang bawak dia kelaman.apa yg saya tengok pada burung tu, burung tu x pilih laman.

xreal006 said...

ws long..sebenarnya dah lama sgt dengan burung tue..kira2 dekat setahun dah nie..kalau laman memang on..kt umah dia la ranking no1..kalau bh sampai dia buat la..tarik kaki..long..bb tu bangsa dengan hati tak baik kot noo...

Post a Comment